Vikten av Hälsan

I ett enda bubblande lyckorus

 

 

Inte ofta det händer, två inlägg på en dag, men en dag som denna måste jag bara tömma mig på all lycka. Borde nog tanka in den i min bubbla, för just nu skimrar jag. Och jag vill bara dansa runt i lyckorus.

Den lediga dagen avslutades så där perfekt, ja, hade det inte varit så med folk på Martins föreläsning hade jag gråtit de där lyckotårarna. Minnen från utbildningen dök, saknaden från mina kursare, saknaden av de euforiska man upplevde under utbildningsdagarna, det var de mest känslofyllda dagar i mitt liv. De gav så mycket. Sedan Martin, i sig, vilken låga, vilket driv, vilken man. Det värmde bara att se hästsvansen på honom, och att dela ord och tankar, Jag hade kunnat stå kvar än, ville verkligen inte gå. Men ett litet minne köpte jag, och ja, en liten hälsning skrev Martin i den, trots att det är Fredrik som skrivit boken.

Efter lunch hamnade jag hos Michelle en stund, en liten ängel som jag skrev, för att sedan så blev massagen avklarad, förvånansvärt, inga spänningar i Fröken Loo´s kropp men lagomt härligt avslappnad, stärkt i kropp, själ och hjärta av Jessica. Råkade dessutom hamna på Akademibokhandeln innan jag gick på föreläsningen, skulle bara ta ett Bokrea-blad men en liten bok låg där och pockade på min uppmärksamhet, så två böcker får fylla ut min bokhylla denna kväll, dock en mer betydelsefull i större utsträckning.

Ja, för övrigt så ringde EkoNära idag med och frågade efter fler kassar, den andra går ju ut på torsdag. Oj oj!

Får se om huvudet kommer kunna slappna av och låta mig falla in i sömn, eller om jag bubblar för mycket av lycka. Och är så fallet så, kan jag lida av sömnbrist efter denna lediga dag.

 

(Ja, när jag ändå skrivit om böcker… Vem vet… Vad som sias där vid den rosa horisonten…)

Kommentera

Etikettmoln

