Vikten av Hälsan

Jag vet inte hur jag ska börja detta inlägg, det är många tankar som far genom huvudet nu.

Så mycket som jag siar vid horisonten men jag vet inte om det är illusioner, drömmar som är för bra för att vara sanna eller om det är målsnöret i verkligheten som finns där, jag vet inte.

 

Helt plötsligt kommer det medgångar som gör mig så förvånad, chockad och rädd, är det verkligen mig det är menat för, är det jag som blåser i medvind, jag har mött många hinder på vägen, stora stenar, berg jag försökt bestiga men rasat ned igen, människor som suckat högt åt mina drömmar, idéer och framtidsplaner men nu står jag här, kanske kan jag ta på målet?

 

Man får se vad det nya året bjuder på för hinder på sin väg, det är oskrivna dagar som jag ser framemot, jag tänker gå in i det nya året med öppna armar och öppet sinne, kanske nya dörrar öppnas och andra stängs. Jag vet inte men jag hoppas att jag får utlopp för den låga som brinner och att den kommer matas med ännu mer energi.

 

Kanske får jag hjälpa människor, att hitta rätt i köket, visa dem tips och trix för att göra vardagen lättare. Leda andra in på en hälsosam väg, gå promenader med någon samtidigt som vi planerar kostförslag, varför inte hjälpa en familj och handla, komponera ihop middagar.

Eller så är det bara i mina drömmar det är så.

 

Kanske ska man marknadsföra lite, dansa runt med mina änglar och dela mina budskap.

För att bara blogga, kommer jag långt med det? Skulle ni våga lyfta luren och ringa, och be mig komma till er?

Om ni känner er osäker, kan ni alltid gå via http://www.emblautbildning.se

 

Hur som helst, så händer det något inombords då jag tänker på året som snart kommer, med alla dess nya bekantskaper, små planer, drömmar, möten, händelser. Helt oskrivna dagar.

 

Vad tycker du om det Nya året?

 

Har du några önskemål och drömmar, som kanske jag kan hjälpa dig att nå?

Kommentera

Etikettmoln

