Vikten av Hälsan

Dessa ständiga tankar

Då var det kanske dags att delge lite tankar igen. Jag hoppas att ni orkar läsa och inte lämnar mig, för det är det här jag vill. Synd bara att feedbacken inte varit så som jag hoppats på… Reaktionerna var toppen i början, har de svikit mig mån tro?

Lessnat på ”Fröken Loo”?!

Var på Etablera idag igen, sista mötet. Nu ska jag återkomma om jag ska fortsätta dock fick jag med mig en lunta papper, lite läxor med mig hem.

Fick papper att fylla i som jag aldrig drömde om att jag skulle få i min hand, om företagsregistrering och ansökan om FA-Skatt, vad har jag ställt till med? Kommer jag fylla i dessa och skicka dem eller kommer de ligga där i lådan, i sovrummet, med reklamflayersna jag hämtade ut på posten igår. Som Ida på Etablera blev så nöjd och stolt över att jag fixat. Hon tog en av varje och ett visitkort, kanske för att vara säker på att få tillgång till Mig om jag kommer någonstans här i världen. Eller vad det av godhet? Äsch, jag blev stolt i alla fall av hennes ord, har jag blivit varje gång och hon är sådan energiknippe, perfekt att bolla med. Tyckte det var bra att jag hade drömmar.

Mötte en granne idag, vi började surra lite, och kom in på ”mitt” ämne, barn, barnfamiljer, matvanor.

Jag såg på honom hur upprörd han blev då han berättade om sina upplevelser, hur han varit på lekland med sina barn, och sett hur föräldrar skickat in ungarna för att sedan sitta och svulla skräpmat, utan att orka röra sig och leka med barnen. ”De hade ingen hals, eller vader”. Jag kände hur det brände till i mig, jag började skaka och tårarna brände. Jag blir så tagen, jag vill inte att det ska vara så. Jag vill hjälpa dessa människor till ett bättre liv. Vi pratade om det jag skrev i senaste inlägget, om storlekarna på dagens alla flaskor och påsar. Hur godispåsarna var förr, och utbudet. Han hade gjort ett test, bara tagit en av varje godissort, men hade fyllt en halv jätte påse. Hur utvecklingen har gått åt fel håll. Han fick mig att inse, än en gång, jag behövs men jag fixar det inte själv, jag måste få hjälp från högre håll det går inte att ställa sig på Ica och skrika.

 

Hjärnan är full av tankar, jag vet inte vart jag ska ta vägen nu. För jag vill verkligen vidare med detta och efter alla samtal med människor som verkligen puchar mig, de förstår vad jag brinner för och vill att jag ska dela med mig av det till andra. De människorna vinner oftast över allt det negativa, för jag ska vara ärlig, jag möter sådant också. De som inte tror på mig och mina idéer men Ni vet ju, att jag en vacker dag ska stå där, och visa dem att JAG kunde. Er Lilla Fröken Loo

Kommentera

Etikettmoln

