Vikten av Hälsan

Igår kom dem, visitkorten, det kändes måttligt overkligt att jag, Katrine, skulle hålla de små korten med trycket ”Fröken Loo´s Hälsoinspiration” i min hand men si så blev det.

Sedan får vi se om jag kommer behöva använda dem, eller om de hamnar där i skåpet tillsammans med alla papper från skatteverket och nyföretagsverksamhet som ett hån mot mina tankar och drömmar. Sambon är snart klar med första steget i sin PT utbildning, det är sådan glädje i hans röst då vi pratar om kvällarna, han berättar om allt han lär sig men igår hade de haft näringslära, och det var med en suck han sa det… ”Det är din bit, jag är inte intresserad…” Ja, det är så det är, det är MIN låga, hans låga är träningen, kroppens funktioner, musklers reaktioner. Jag älskar att röra på mig, mina morgonpromenader är heliga men att lära ut träning det är inte min grej. Där kompliterar vi varandra utmärkt.

Våra lågor sammansvetsas till en stor eld.

Kommentera

Etikettmoln

