Vikten av Hälsan

Tankar om det nya

Nu ska jag försöka komma underfund med hur jag ska nå ut med detta och denna blogg.

 

Kanske blir det ett uppsving utan desslike eller så läser några, utan att göra sig till känna. Jag får se helt enkelt. Det enda jag kan göra är att försöka.

För har jag inte försökt, då kan jag inte klaga sedan heller, eller sitta och ångra mig över att jag inte försökte.

 

Som jag skrev igår så ska detta bli som en inspiration, och sedan vidare till ett litet företag, en liten verksamhet som kanske blommar upp eller som blir min lilla hobbyverksamhet. Få åka runt hjälpa några, få några att prova på. Tankarna är många och jag har några att bolla och dela dem med. Kanske växer sig mitt änglanätverk sig större med tiden och vi tillsammans står där och försöker besegra den allmänna ohälsan, både för kropp och själ, kärl och hjärta.

 

Jag ska försöka lägga upp både bilder och recept, sedan ska jag få till de olika delarna jag kan tänkas erbjuda Er läsare sedan, antingen att jag kommer och besöker Er på arbetsplatsen eller i hemmet. Tjejkväll, familjemys en Söndag, matinspiration med gänget på kontoret. Ja, möjligheterna är många, med tiden kanske både massage och träning faller in i dessa paket med. Jag har mina drömmar, mina kontakter och den underbara kille jag lever med åker iväg och utbildar sig till PT om en vecka, så framtiden den ser främmande och spännande ut.

Det ska med tiden bli lite mer information, om hur detta ska bli sedan kommer jag nog delge er mian tankar kring hälsa och ohälsa. Barns hälsa, är något som ligger mig varmt om hjärtat, och något jag brinner extra för. Dessa små, som är vår framtid som föräldrarna matar med, ja, vet de vad de stoppar i dem? Livet börjar i hemmet, och med fel start med dåliga vanor, så blir det en ond cirkel, som är svår att bryta men jag hoppas att jag även når ut där, till dessa föräldrar som inte vet något annat, som är osäker på sin matkunskap.

Jag hoppas jag lyckas fånga upp er, och ert intresse, för mig, mina tankar, mina drömmar, min framtid, som senare kan bli Er framtid, att vi tillsammans möts där ute, och jag delar med mig av min kunskap.

Må denna höst och vinter bli ett steg i rätt rikting, för oss alla.

Kommentarer till: "Tankar om det nya" (4)

  1. Den här sidan kan bli spännande… hoppas den innehåller massa pepp också….. det behövs : )
    Lycka till!

    • Tack för de värmande orden, och de peppade mig =) Ja, jag ska försöka göra det bästa av denna blogg så att Ni läsare inte blir allt för besvikna. Kanske kan jag få in lite träningspepp a´la min sambo också så småning om.

  2. Fortsätt bara med det du gör! Älskar din blogg. Du är så smart och jag gillar mest det att du vill hjälpa andra. Du är min inspiration och bevis på att man klarar allt man vill! 😉

    • Oj… Vilka ord. Undra vem som sitter där bakom. Men oj, ja, tack. Ja, med lite vilja och rätt hjälp, kontakter så kan man bara man vågar.
      och jag måste våga. Och med sådana ord som du/ni ger, ja det ger mig mer energi att vilja fortsätta, och inte ge upp. Tack

Kommentera

Etikettmoln

